پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
بخش خصوصی حلقه ارتباط بین منابع طبیعی و نخبگان

بخش خصوصی حلقه ارتباط بین منابع طبیعی و نخبگان

- 1402/03/11

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به همراه رئیس پارک علم و فناوری خراسان از شرکت دانش‌بنیان پرتو صنعت پاژ بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به همراه رئیس پارک علم و فناوری خراسان به منظور رفع موانع و آشنایی بیشتر با فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان از شرکت دانش‌بنیان پرتو صنعت پاژ بازدید کردند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در این نشست گفت: باید بین منابع طبیعی کشور و نخبگان ارتباط صحیحی ایجاد شود، حلقه مفقوده این زنجیره در دست بخش خصوصی قرار دارد تا مسیر علم تا قدرت و رسیدن به ثروت، تکمیل شود. 

مسعود میرزائی شهرابی افزود: یکی از رویکردهای پارک علم و فناوری خراسان رضوی، حمایت از شرکت‌های شاخص است تا آنها بتوانند سایر شرکت‌های زایشی و رویشی را مورد راهنمایی و هدایت خود قرار دهند و در نهایت این شرکت‌ها نیز پا به عرصه تولید و نقش آفرینی بگذارند. 

وی ادامه داد: اکنون نقش اقتصاد دانش بنیان کشور کمتر از سه دهم درصد تولید ناخالص ملی است و این در حالی است که برخی از کشورها، رقم 30 درصدی را با توجه به اقتصاد دانش بنیان به دست آورده اند. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه در دوره‌های گذشته، فقط به حمایت از استارتآپ‌ها توجه شد و کمتر توازن حمایتی بین شرکت‌های نوظهور و شرکت‌های بزرگ دانش بنیان رخ داد، پارک علم و فناوری خراسان رضوی در این زمینه با رویکردهای جدید به عنوان الگویی در میان سایر پارک‌های سراسر کشور مطرح  است. 

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال 1401 که توسط مقام معظم رهبری به نام سال دانش‌بنیان نام‌گذاری شده بود، مبلغ  سه هزار و 780 میلیارد ریال بابت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در استان اختصاص پیدا کرد که امیدواریم با حمایت بانک‌ها نسبت به پرداخت آن به متقاضیان مسیر اشتغال‌زایی در سال جدید نیز هموار گردد. 

میرزائی افزود: در حال حاضر بیش از هفت هزار نفر در شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان خراسان رضوی مشغول به کار هستند که بیش از 85 درصد آنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند. 

در ادامه این بازدید معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران کارآفرین، می‌توانند با ایجاد شرایط مناسبی از فرار نخبگان و مغزها جلوگیری کنند. 

سید امیر مرتضوی در حاشیه بازدید از شرکت فناور پرتو صنعت پاژ، مستقر در پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه برای رسیدن یک نخبه به جایگاه کنونی زحمات زیادی در کشور کشیده شده است، افزود: نخبگان علاقه بسیاری برای فعالیت علمی و تولیدی در کشور دارند و نیاز است تا به آنها توجه بیشتری شود و شرایط جذب و حضور آنها در صنایع استان فراهم شود. 

وی با اشاره به بازدید خود از شرکت دانش‌بنیان "پرتو صنعت پاژ" ادامه داد: جلوگیری از فرار مغزها و مهاجرت نخبگان از گام‌های دیگری است که این شرکت برداشته است و جای تقدیر بسیار دارد، این شرکت با فراهم کردن مشوقهایی ضمن جلوگیری از خروج آنها از کشور باعث حضور برخی دیگر از افراد نخبه ایرانی ساکن کشورهای دیگر در مشهد شده است. 

معاون قضایی رییس دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: واحدهای تولیدی نیز با جذب نخبگان و جوانان کارکردهای اجتماعی خود را عملی می‌کنند و برخی از این شرکت‌ها اکنون نشان داده اند که فقط به فکر تولید نیستند بلکه به دنبال کاهش آسیب و ارائه خدمات به جامعه نیز هستند. 

او ادامه داد: با جذب نیروی کار جوان و ایجاد انگیزه برای نخبگان شاهد کاهش ناهنجاری در سطح جامعه هستیم و بر همین رویکرد دستگاه قضایی این شرکت ها را مورد حمایت خود قرار می دهد، زیرا آنها در سنگر اقتصادی و اجتماعی در حال خدمت به نظام هستند و ما باید نگرانی‌ها و دلواپسی‌های آنها را کاهش دهیم. 

قائم مقام ستاد پیگیری دستورالعمل اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی بیان کرد: قوانین موجود در عرصه فناوری نیاز به کارشناسی مجدد دارد و باید با ایجاد جلساتی با حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به رفع چالش‌ها و پایه گذاری قوانین جدید کمک کنیم. 

او اضافه کرد: وقتی یک کارآفرین با روحیه جهادی مشغول به تلاش در کشور است باید به او کمک شود تا در مسیر فعالیت تولیدی خود با چالش های کمتری روبه رو شود. معاون دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: این آمادگی در مجموعه قضایی استان وجود دارد تا دغدغه صنایع دانش بنیان با هدف جلوگیری از خسارتهای مادی و معنوی مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی در پایان به صورت ویژه از حمایت‌های پارک علم و فناوری خراسان از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان  تشکر کرد.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.